неділю, 27 листопада 2011 р.

Шляпа-циліндр МК

 Перевожу "обіцяне" в розряд "виконаного" :-)
Цей пост присвяцений обіцяному МК з виготовлення циліндра

Циліндр я робила для Марчика до новорічного костюма, тому всі розміри, наведені тут прошу вважати умовними.
Коли почала вже писати пост, виявилося, що я далеко не все сфотографувала, тому деякі фото для більшої наглядності  доробляла сьогодні з інших матеріалів (прошу вибачення)
Отож
Крок 1. Клеїмо основу.
Основу я робила  як для звичайної круглої котробки чи шкатулки
Нацьому етапі головне не забутися добре запам’ятати довжину полоски (яка повиннна би дорівнювати обхвату голови, якщо, звичайно, циліндр має одягатись на голову :-)))). Ось на цьому фото заштриховано місце склеювання полоски і показано довжину (в мене 42 см.) - потрібно з тканини вирізати полоску такої ж довжини + 1мм.(зверніть увагу - саме міліметр, а не більше!)+ припуски на шви.
Висота полоски тканини = висоті циліндра + по 1,5-2 см. з обох боків (для підклеювання).
Крок 2. Обтягуємо основу
Поки наша заготовка підсихає зшиваємо нашу полоску в "трубу" (тканину попередньо можна проклеїти тонким флізеліном), слідкуючи, щоб не змістити шов з наміченої лінії.
В результаті отримаємо "трубу", яку буде дуже складно натягнути на сонову, але не опускаємо руки! Натягувати на картон краще зі сторони дна - там основа міцніша. І не намагайтесь зробити все двома-трьома рухами - безрезультатно :-) Натягувати потрібно обережно, поступово, буквально по міліметру рівномірно по всьому циліндру. Трішки довго і марудно, але, повірте, воно того варте! Якщо все зробите правильно, отримаєте ідеально натягнуту тканину.
Тоді загортаємо краї тканини всередину та на кришку циліндра і приклеюємо до картону
Крок 3. Оформлюємо "дно" чи "кришку" :-)
Вирізаємо з картону такий же круг, як і дно заготовки, обтягуємо його тканиною (можна за допомогою клею, можна за допомогою нитки та голки, кому як зручніше) та акуратненько пришиваємо потайним (наскільки це можливо) швом до заготовки

Крок 4. Оформлюємо "поля" капелюха
Для цього підготуємо викрійку
 де А=діаметру заготовленого циліндра, Б=1-1,5 см. (припуск), В=бажана ширина "поля"+припуск на шов (1 см.).
Вирізаємо з тканини 2 однакові викрійки (Вирізати потрібно по внутрішньому колу)
 
 Я проклеїла вже готові викроєні кола, але краще це зробити заздалегідь - проклеїти тканину, а потім наносити викройку та вирізати - менше буде неточностей. Проклеювати потрібно досить міцним дублерином (я брала "клеєву бязь" - клеїться складно і довго, але "стоїть" добре)
 В мене трішки з’їхали кружечки, прийшлось рівняти :-)
Складаємо кола лицевими сторонами до середини
 Прострочуємо та обрізаємо край ножницями "зигзаг" (в мене такого щастя ще немає, тому "гралася" манікюрними :-))))
Вивертаємо, прогладжуємо та зметуємо по внутрішньому колу швом "зигзаг" (можна оверлоком) - і триматись разом буде і сипатись не повинно :-)
Крок 5. Зшивання деталей.
А тепер моє улюблене - берем голочку з ниточкою, обов’язково одягаємо наперсток і гайда пришивати поля до циліндра! В мене його "косило" на всі боки, але після кількох підпорювань та перешивань все вдалося :-)
Крок 6. Декорування.
Можна обгорнути звичайною готовою стрічкою, але так як такої в мене не виявилося, я вирізала стрічку з креп-сатину, пнроклеїла тонким флизеліном, запрасувала краї досередини
Та пришила кількома стібками до циліндра (головне акуратно зашити місце стику стрічки :-))
Крок 7. Вннутрішня краса :-)
Я свій циліндр плануюю пришивати до капюшона "Пінгвінчика", тому як він зсередини вилядає для мене абсолютно не важливо, якщо ж ви хочете красу і там - можна пошити простеньку "підкладку" - таку ж "трубу" з тканини (бажано, звичайно, меншої висоти). з одного кінця підгорнути та зібрати резинкою, а інший край пришити до "полів" циліндра з внутрішньої сторони (причому зробити це можна і машинкою, але тоді перед Кроком 5 - "зшивання деталей").

Сподіваюся зрозуміло, і комусь знадобиться...
Удачі!







1 коментар: